tisdag 11 januari 2011

Nytt år - Nya förutsättningar

Måste skärpatill mig nu och försöka att få någon ordning på bloggen.
Jag hade många beställningar före jul, jätteroligt! Tack allesammans. Men tror ni att jag tog några bilder...?? Nej, just det. det kom jag väl på sedan jag levererat allt.
Jag ska ta lite bilder av vad jag har färdigsytt och som är till salu, men först är jag tvungen att lista ut hur man gör en "till salu-lista" (Mycket tacksam för tips, jag fattar fortfarande inte så mycket om hur man sköter en blogg)
Jag har i alla fall tagit bilder på en beställning som jag har levererat efter jul, ska försöka få in den nu, får de hur det går.
Det är i alla fall ett sett till två förtidigt födda tvillingtjejer, body och byxa i storlek 50. Efersom att jag ville att de skulle vara lika men ändå olika så valde jag att sätta vita kantband på den ena bodyn och ha vita byxor till och till den andra valde jag brunt.
Jag tycker att resultatet blev mycket bra, kan det bli annat med ett tyg designat av Johanna Ahlard?

Och förresten...Till Lena, ZABW design. (och ni andra också förstås.)
Hur det kom sig att jag helt plötsligt sitter uppe halva nätterna och syr i stället för att sova kom sig av att jag kom på att jag skulle sy en dregglis åt min son när han var ca 3 månader (1år och 4månader nu) och så tyckte jag att det var fint med overlockade kanter, så jag tog mina sparpengar och köpte en overlock, (kostade kanske 4000:- ) och då kan man inte bara sy ett par dregglisar.... Men jag kom ju på att det var superroligt att sy, ganska duktig var jag tydligen också, om jag får skryta. Och eftersom att jag syr fortare än vad grabben sliter kläder så blir det att jag syr även på beställning. För att det är så himla roligt helt enkelt!
Body och Muddbyxor storlek 50
Hoppas småbrudarna har växt till sig så de kan ha kläderna snart.

1 kommentar: