tisdag 8 februari 2011

Ett päron till morsa...?

Detta är första gången jag syr något klädesplagg i min egen storlek sedan jag gick på syslöjd i nian (vilket nu är ett antal år sedan, tydligen, för de som då gick på 6års går idag någon ring på gymnasiet...konstigt att dom blir så gamla, men inte jag...)
I alla fall, detta är en fladdermuströja sydd i storlek 36 efter mönster från stoff och stil, även tyget kommer därifrån.
Sned och vind och allt möjligt (det är meningen) men den sitter bra på.


Ja, såhär ser tröjan ut när den ligger plant, som ni kanske förstår blev jag lite skeptisk. Inte att tänka på att hänga på en galge och tro att man ska kunna sälja den här modellen för då ser den bara ut som en tygrul, här krävs provdocka...haha
Sen kan det ju vara kul för mej att få vara modell en gång också, mäter man bara dryga 1,5 meter så får man bara vara modell i sitt eget hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar